Paşaport

Paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii cu domiciliul în străinătate - CRDS

Pentru preluarea datelor biometrice în vederea eliberării paşaportului electronic ESTE NECESARĂ PROGRAMARE. Aceasta se obţine doar accesând: www.econsulat.ro

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport C.R.D.S. pentru adulţi (original şi copie):


1.  Paşaportul anterior (dacă este cazul);
2.  Cartea de identitate (dacă este cazul);
3.  Certificatul de naştere românesc, în original;
Notă: În cazul persoanelor născute în străinătate, este necesară, în prealabil, înscrierea/transcrierea certificatului de naştere în Registrele de Stare Civilă din România;
4.  Certificatul de căsătorie românesc (pentru persoanele căsătorite, divorţate, văduve);
Note:
În cazul căsătoriei încheiate în Germania, este necesară, în prealabil, înscrierea certificatului de căsătorie în Registrele de Stare Civilă din România (se poate face şi la consulat);
În cazul divorţului pronunţat în România, este nevoie de hotărârea de divorţ cu menţiunea "Definitivă şi irevocabilă", în original, precum și certificatul de naștere și căsătorie cu respectiva mențiune;
În cazul divorţului pronunţat în Germania este nevoie, în prealabil, de:
 - înregistrarea acestuia în Registrele de Stare Civilă din România, respectiv, înscrierea menţiunilor de divorţ pe marginea actului de naştere ori a actului de căsătorie; ori
 
- recunoaşterea hotărârii de divorţ în instanţele din România (conform Legii Nr. 105/1992).
În cazul persoanelor văduve, dacă persoana decedată a fost cetăţean român, atunci este nevoie de certificatul de deces românesc, în original; pentru persoana decedată, cetăţean german, este nevoie de înscrierea modificării în actele de stare civilă româneşti (mențiuni pe marginea actelor de stare civilă);
5.  Unul din documentele eliberate de autorităţile germane (Reisepass, Personalausweis, Meldebescheinigung, Anmeldung etc), în original.  Traducerea autorizată în limba română, din care să rezulte adresa de domiciliu în Germania este necesară numai pentru următoarele documente:Meldebescheinigung, Anmeldung, iar la consulat nu este posibilă efectuarea traducerii autorizate.  În cazul în care aveţi un document de identitate german (Personalausweis sau Reisepass) sau un drept de şedere (Aufenthaltstitel sau Aufenthaltserlaubnis - doar cartea verde) atunci nu mai este nevoie de traducere. 

6. Certificatul de redobândire a cetăţeniei române (pentru persoanele care au redobândit cetăţenia română şi aplică pentru prima dată pentru un act de identitate).

Taxa consulară de 59 Euro se va achita cu card de debit emis de o bancă germană (EC-KARTE).

În cazul declarării furtului paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie germane, tradusă în limba română. Numai în cazul pierderii se poate da la consulat o declaraţie pe propria răspundere prezentând situaţia şi condiţiile în care s-a pierdut documentul respectiv;

În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta, cu condiţia ca acestea să cuprindă elemente care să facă posibilă identificarea documentului.

ATENŢIE 

Ambasadele şi oficiile consulare ale României preiau datele solicitantului în format electronic şi le transmit în timp real în România, la departamentele competente ale Ministerul Administraţiei şi Internelor, care le verifică şi procesează dispun confecţionarea paşaportului. Paşaportul personalizat este ulterior transmis ambasadei / oficiului consular la care a fost depusă cererea, de unde poate fi ridicat personal de titular.

Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate nu deţin posibilitatea tehnică de a confecţiona paşapoarte simple electronice.

Cererile se soluţionează de autorităţile competente, în termenul care curge de la data depunerii acestora şi care nu poate depăşi 45 de zile lucrătoare. 

24 Ianuarie 2020 - Zi liberă

16.01.2020

Vă reamintim că în data de 24 ianuarie 2020 Consulatul General al României la Bonn nu va lucra cu publicul. 

Alerte de călătorie

07.01.2020

Ministerul Afacerilor Externe vine în permanenţă în sprijinul cetăţenilor români care doresc sa călătorească în străinătate, prin secţiunea de pe site-ul…

Seară muzicală româno-germană

12.12.2019

În data de 07 decembrie 2019, consulul general al României la Bonn, domnul Dr. Gheorghe Dimitrescu a participat la evenimentul cultural "Enescu întâlneşte Bach",…

Trei decenii de libertate în România

11.12.2019

Cercul Cultural Româno-German vă invită în data de 15 decembrie 2019, ora 16:00 la întâlnirea cu tema "Trei decenii de libertate în România 1989-2019" Programu…
  • – Votul în străinătate – INFORMAȚII GENERALE Alegerile prezidențiale din 2019 vor avea loc în data de 10 noiembrie (turul I) și 24 noiembrie (turul II). Cetățenii români cu drept de vot aflați în străinătate au la dispoziție 3 opțiuni pentru a-și exercita dreptul de vot: 1. Prin corespondență Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular on-line, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine. Lista documentelor care dovedesc dreptul de ședere în străinătate poate fi consultată la următorul LINK. După finalizarea procedurii de preînregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de control, pe care trebuie să-l confirme, în caz contrar validarea înregistrării neputându-se realiza. Precizăm că validarea înregistrării alegătorului din străinătate se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a email-ului de control. 2. la o secție de votare pentru care s-au înregistrat în Registrul electoral și pentru care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători înregistrați Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular on-line, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Menționăm că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități. 3. la oricare dintre secțiile de votare organizate în străinătate dacă nu au optat pentru votul prin corespodență. IMPORTANT: Pentru a putea vota prin corespondență sau la o secție de votare înființată în localitățile sau grupurile de localități în care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători ESTE NECESARĂ ÎNREGISTRAREA pe portalul http://www.votstrainatate.ro/ gestionat exclusiv de Autoritatea Electorală Permanentă. IMPORTANT: Formularele de înregistrare vor fi active până în data de 11 septembrie 2019. Dacă nu v-ați înregistrat ca alegător în străinătate, puteți vota la oricare din secțiile de votare organizate în afara țării, pe baza unui document de identitate valabil în ziua votării (cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar, titlul de călătorie, iar, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile în ziua votării;) IMPORTANT! Secțiile de votare din străinătate vor fi deschise timp de trei zile pentru fiecare tur al alegerilor: VINERI, 8/22 noiembrie 2019, între orele 12-21 ​ SÂMBĂTĂ, 9/23 noiembrie 2019, între orele 7-21 ​ DUMINICĂ, 10/24 noiembrie 2019, între orele 7-21. Alegătorii care la ora 21.00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot pot să îşi exercite dreptul de vot. Doi membri desemnaţi de biroul electoral al secţiei de votare, din cadrul acestuia, verifică la ora 21.00 dacă în afara sediului secţiei de votare se află alegători care aşteaptă să îşi exercite dreptul de vot şi constată şi monitorizează ordinea în care aceştia au acces în localul de vot. Alegătorii aflaţi în situaţiile de mai sus pot vota până cel mult la ora 23.59. MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE Legislaţie Autoritatea Electorală Permanentă