Promovare economică

Promovarea exporturilor româneşti în Germania

Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări:

1. Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări. Ghidul Exportatorului Român este unealta ce vine atât în sprijinul firmelor care sunt în pragul globalizării, cât și al celor care deja au ieșit în afara României și caută în continuare noi destinații pentru a beneficia de avantajele pe care le oferă o piață mai mare de desfacere și contactul cu parteneri străini, cu strategii noi de vânzare și promovare.

Detalii pot fi obţinute accesând linkul: http://investromania.gov.ro/web/business-in-romania/ghidul-exportatorului-2016/Informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă pot fi obtinute prin accesarea paginii www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri Informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă pot fi obtinute prin accesarea paginii www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri

2. Instrumente în administrarea ministerelor de resort:

2.1. Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului, prin care se suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind:

  1. participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, etc.
  2. organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinatie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a celor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării, a materialelor promoţionale, etc.
  3. realizarea de studii de piaţa si de produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
  4. realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate;

2.2. Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în dezvoltarea exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţarii şi dezvoltarii întreprinderilor mici şi mijlocii.

2.3. Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului.

2.4. Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, administrat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Programele prevăzute la pct. 2.3 si 2.4 acoperă de la bugetul de stat cheltuieli în proporţie de până la 75% pentru:

  1. implementarea şi certificarea sistemelor de management al calităţii şi/sau a sistemelor de management de mediu;
  2. dotarea şi/sau amenajarea laboratoarelor de testare şi etalonare, precum şi acreditarea acestora, după caz;
  3. înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, a brevetelor de invenţie, a desenelor şi modelelor industriale româneşti (www.portaldecomert.ro, modalităţi de susţinere).

Reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerțului și Turismului susţine eforturile de promovare derulate prin programele de mai sus, printr-o serie de acţiuni complementare:

  1. Furnizarea de informatii prvind oportunitatile de afaceri si cooperare pe pietele respective (cereri de oferta, propuneri de cooperare, licitatii internationale, etc.)
  2. Furnizarea de informaţii şi propuneri privind manifestările expoziţionale specializate organizate pe piaţa de reşedinţă, precum şi a altor evenimente de interes pentru firmele româneşti

Furnizarea de informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă (www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri).

 

2. Instituții în R.F. Germania

Guvern: https://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/EN/FederalGovernment/_node.html

Ministerul Federal pentru Economie și Energie:  www.bmwi.de/EN/root.htmlwww.foerderdatenbank.de (programe de finanțare la nivel federal, de land și UE)                                                               

Uniunea Camerelor de Industrie și Comerț: http://www.dihk.de

Comitetul pentru Est al Economiei Germane: www.ost-ausschuss.de

Asociația intermediarilor și distribuitorilor din R.F. Germania: www.cdh.de

 

3. Licitații

Firmele românești interesate de oportunități de afaceri pe piața germană pot obține informații privind licitațiile publice de mărfuri și servicii prin accesarea portalului specializat al Guvernului federal: www.bund.de/Ausschreibungen și pe cel al  landurilor:

www.evergabe.nrw.de   –  pentru landul Renania de Nord - Westfalia

www.vergabe.hessen.de –  pentru landul Hessa

www.vergabe.rlp.de –  pentru landul Renania Palatinat

http://www.saarland.de/ausschreibungen.htm  –  pentru landul Saar

www.gtai.etisportal.com - ETIS este sursa cea mai cuprinzătoare de informații standardizate cu privire la procedurile de achiziții publice regionale, naționale și internaționale ale instituțiilor publice, cu aproximativ 1 milion de informări/an privind contractele de achiziții publice. Abonamentul pentru platforma ETIS este un instrument valoros și util, adaptat nevoilor companiilor mari și mici din toate sectoarele de activitate, care sunt în mod activ în căutarea de noi oportunități de afaceri în țara de origine, în țara vecină sau în Uniunea Europeană. Criteriile de căutare pot fi pe sectoare de activitate și/sau pe țări. De asemenea, este posibilă o căutare după un text ales. Deoarece publicațiile sunt scrise în limba locală, este prezentat și un text scurt în limba germană. Clienții cu abonament primesc zilnic, pe e-mail, informațiile actuale privind licitațiile, în baza criteriilor alese.

http://ted.europa.eu/TED/browse/browseByBO.do - TED (Tenders Electronic Daily) este versiunea on-line a „Suplimentului la Jurnalul Oficial al UE" dedicat achizițiilor publice europene.

 

Lista secţiilor de votare pentru alegerile prezidenţiale 2019

07.11.2019

Consulatul General al României la Bonn, vă pune la dispoziţie lista secţiilor de votare din Land-urile Nordrhein - Westfalen, Hessen, Rheinland-Pfalz şi Saarland,…

ATENŢIE

30.10.2019

Vineri, 1 noiembrie a.c., Consulatul General de la Bonn este închis.

Ghidul alegătorului român în străinătate

15.10.2019

Stimaţi alegători, vă informăm că aici puteţi consulta Ghidul alegătorului român în străinătate. …

Program de lucru cu publicul luna noiembrie 2019

10.10.2019

În vederea unei bune desfăşurări a alegerilor prezidenţiale, ce urmează să aibă loc în luna noiembrie a.c., programul de lucru cu publicul al Consulatului…
  • – Votul în străinătate – INFORMAȚII GENERALE Alegerile prezidențiale din 2019 vor avea loc în data de 10 noiembrie (turul I) și 24 noiembrie (turul II). Cetățenii români cu drept de vot aflați în străinătate au la dispoziție 3 opțiuni pentru a-și exercita dreptul de vot: 1. Prin corespondență Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular on-line, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine. Lista documentelor care dovedesc dreptul de ședere în străinătate poate fi consultată la următorul LINK. După finalizarea procedurii de preînregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de control, pe care trebuie să-l confirme, în caz contrar validarea înregistrării neputându-se realiza. Precizăm că validarea înregistrării alegătorului din străinătate se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a email-ului de control. 2. la o secție de votare pentru care s-au înregistrat în Registrul electoral și pentru care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători înregistrați Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular on-line, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Menționăm că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități. 3. la oricare dintre secțiile de votare organizate în străinătate dacă nu au optat pentru votul prin corespodență. IMPORTANT: Pentru a putea vota prin corespondență sau la o secție de votare înființată în localitățile sau grupurile de localități în care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători ESTE NECESARĂ ÎNREGISTRAREA pe portalul http://www.votstrainatate.ro/ gestionat exclusiv de Autoritatea Electorală Permanentă. IMPORTANT: Formularele de înregistrare vor fi active până în data de 11 septembrie 2019. Dacă nu v-ați înregistrat ca alegător în străinătate, puteți vota la oricare din secțiile de votare organizate în afara țării, pe baza unui document de identitate valabil în ziua votării (cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar, titlul de călătorie, iar, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar, valabile în ziua votării;) IMPORTANT! Secțiile de votare din străinătate vor fi deschise timp de trei zile pentru fiecare tur al alegerilor: VINERI, 8/22 noiembrie 2019, între orele 12-21 ​ SÂMBĂTĂ, 9/23 noiembrie 2019, între orele 7-21 ​ DUMINICĂ, 10/24 noiembrie 2019, între orele 7-21. Alegătorii care la ora 21.00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot pot să îşi exercite dreptul de vot. Doi membri desemnaţi de biroul electoral al secţiei de votare, din cadrul acestuia, verifică la ora 21.00 dacă în afara sediului secţiei de votare se află alegători care aşteaptă să îşi exercite dreptul de vot şi constată şi monitorizează ordinea în care aceştia au acces în localul de vot. Alegătorii aflaţi în situaţiile de mai sus pot vota până cel mult la ora 23.59. MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE Legislaţie Autoritatea Electorală Permanentă