Promovare economică

Promovarea exporturilor româneşti în Germania

Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări:

1. Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări. Ghidul Exportatorului Român este unealta ce vine atât în sprijinul firmelor care sunt în pragul globalizării, cât și al celor care deja au ieșit în afara României și caută în continuare noi destinații pentru a beneficia de avantajele pe care le oferă o piață mai mare de desfacere și contactul cu parteneri străini, cu strategii noi de vânzare și promovare.

Detalii pot fi obţinute accesând linkul: http://investromania.gov.ro/web/business-in-romania/ghidul-exportatorului-2016/Informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă pot fi obtinute prin accesarea paginii www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri Informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă pot fi obtinute prin accesarea paginii www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri

2. Instrumente în administrarea ministerelor de resort:

2.1. Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului, prin care se suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind:

  1. participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, etc.
  2. organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinatie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a celor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării, a materialelor promoţionale, etc.
  3. realizarea de studii de piaţa si de produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
  4. realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate;

2.2. Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în dezvoltarea exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţarii şi dezvoltarii întreprinderilor mici şi mijlocii.

2.3. Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului.

2.4. Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, administrat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Programele prevăzute la pct. 2.3 si 2.4 acoperă de la bugetul de stat cheltuieli în proporţie de până la 75% pentru:

  1. implementarea şi certificarea sistemelor de management al calităţii şi/sau a sistemelor de management de mediu;
  2. dotarea şi/sau amenajarea laboratoarelor de testare şi etalonare, precum şi acreditarea acestora, după caz;
  3. înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, a brevetelor de invenţie, a desenelor şi modelelor industriale româneşti (www.portaldecomert.ro, modalităţi de susţinere).

Reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerțului și Turismului susţine eforturile de promovare derulate prin programele de mai sus, printr-o serie de acţiuni complementare:

  1. Furnizarea de informatii prvind oportunitatile de afaceri si cooperare pe pietele respective (cereri de oferta, propuneri de cooperare, licitatii internationale, etc.)
  2. Furnizarea de informaţii şi propuneri privind manifestările expoziţionale specializate organizate pe piaţa de reşedinţă, precum şi a altor evenimente de interes pentru firmele româneşti

Furnizarea de informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă (www.dce.gov.ro – Indrumar de afaceri).

 

2. Instituții în R.F. Germania

Guvern: https://www.bundesregierung.de/Webs/Breg/EN/FederalGovernment/_node.html

Ministerul Federal pentru Economie și Energie:  www.bmwi.de/EN/root.htmlwww.foerderdatenbank.de (programe de finanțare la nivel federal, de land și UE)                                                               

Uniunea Camerelor de Industrie și Comerț: http://www.dihk.de

Comitetul pentru Est al Economiei Germane: www.ost-ausschuss.de

Asociația intermediarilor și distribuitorilor din R.F. Germania: www.cdh.de

 

3. Licitații

Firmele românești interesate de oportunități de afaceri pe piața germană pot obține informații privind licitațiile publice de mărfuri și servicii prin accesarea portalului specializat al Guvernului federal: www.bund.de/Ausschreibungen și pe cel al  landurilor:

www.evergabe.nrw.de   –  pentru landul Renania de Nord - Westfalia

www.vergabe.hessen.de –  pentru landul Hessa

www.vergabe.rlp.de –  pentru landul Renania Palatinat

http://www.saarland.de/ausschreibungen.htm  –  pentru landul Saar

www.gtai.etisportal.com - ETIS este sursa cea mai cuprinzătoare de informații standardizate cu privire la procedurile de achiziții publice regionale, naționale și internaționale ale instituțiilor publice, cu aproximativ 1 milion de informări/an privind contractele de achiziții publice. Abonamentul pentru platforma ETIS este un instrument valoros și util, adaptat nevoilor companiilor mari și mici din toate sectoarele de activitate, care sunt în mod activ în căutarea de noi oportunități de afaceri în țara de origine, în țara vecină sau în Uniunea Europeană. Criteriile de căutare pot fi pe sectoare de activitate și/sau pe țări. De asemenea, este posibilă o căutare după un text ales. Deoarece publicațiile sunt scrise în limba locală, este prezentat și un text scurt în limba germană. Clienții cu abonament primesc zilnic, pe e-mail, informațiile actuale privind licitațiile, în baza criteriilor alese.

http://ted.europa.eu/TED/browse/browseByBO.do - TED (Tenders Electronic Daily) este versiunea on-line a „Suplimentului la Jurnalul Oficial al UE" dedicat achizițiilor publice europene.

 

Legea electorală a fost promulgată

23.07.2019

Astăzi 23 iulie 2019, Preşedintele României, domnul Klaus Iohannis, în cadrul alocuţiunii susţinute la Palatul Cotroceni a promulgat Legea electorală, care…

Formulul Românilor de Pretutindeni

23.07.2019

Ministerul pentru Românii de Pretutindeni lansează invitaţia către reprezentanţii mediului asociativ românesc din afara graniţelor şi a reprezentanţilor…

Comunitatea românească şi alegerile prezidenţiale

19.07.2019

În data de 20 iulie 2019, la iniţiativa consulului general al României la Bonn, domnul Dr. Gheorghe Dimitrescu, va avea loc întâlnirea cu reprezentanţi ai…

AEP lansează site-ul pe care se pot preînregistra românii din diaspora, care votează la prezidenţiale

11.07.2019

Autoritatea Electorală Permanentă a lansat site-ul votstrainatate.ro, o platformă online pe care cetăţenii români din diaspora, care vor să voteze la alegerile…